Pages

Monday, January 29, 2001

It's a good thing most people bleed on the inside

Fettfläckar i kollegieblocket men nytvättat hår. Stannar jag till onsdag kan jag gå in i en 2hand affär jag aldrig varit i. Jag vill få tag på vykort också, att titta på och känna längtan när jag inte är här.
   
Det drar sig nu, mot SAPA-jackan. Jag kan inte förklara det men det har något med Kvill och blå blommor att göra, och bilden på en skogsväg i omslaget av This is my truth tell me yours. Mina blommiga kläder, nån slags luft och truckträgrejer i höga staplar.

Ska jag studera bubblorna i brödrosten, blänket i kaffekokaren eller trätopparna borta vid ett hus med jag tror 9 våningar?
Jag skulle studera ett nytt språk ju. Intensivlära mig spanska. Man behöver väl ingen anledning. Det vore intressant. Jag är språkintresserad, och det kunde bli min hobby.

12:59: Äter dajm och läser Go ask Alice som jag hittade i Ls rum.

"It's a good thing most people bleed on the inside, or this would really be a  gory, blood-smeared earth"

Gjorde hennes svenskaläxa. Försökte härma hennes språk.

Nån slags trötthet i lemmarna... (vilken sexuell laddning det blev i mitt huvud, kan man använda den benämningen på armar och ben på ett avslappnat sätt?)

Alice på droger och jag på mackor.  Fyra staplade på en tallrik. Kedjemackätning. Slut på smör och brist på allt annat. Inget i flingväg.

Jag har tröttnat på att vandra i denna stad nu, det är inte längre nytt och okänt.
Ändå vacker tillvaro på nått sätt. Mår bra. En schampolukt förföljer mig och jag sover inte bort tiden.
Fastnar i att höra hur min klocka tickar i otakt med en köksklocka.

No comments:

Post a Comment